0 Läs mer >>

Har idag haft en väldigt lugn stallvärdsdag med ett barnkalas som blev väldigt lyckad som jag hade tillsammans med en vän.

Sedan red jag tillsammans med vännen ett eget stallvärdspass på gamlemannen Valle där jag passade på att rida igenom LB:1 programmet som jag och Valle ska tävla med imorgon.

Senast jag tävlade var på Alonzo och Jonna i oktober 2014, så det ska bli skönt att äntligen få göra come back på tävlingsbanan.

Jag och Valle från en tidigare tävling

 

Eget stallvärdspass l...

0 Läs mer >>
Fick först Jonna men var mer sugen på Valle så Valles ryttare och jag bytte hästar :)
 
När jag hade kommit upp på Valle och skrittat en stund började jag korta tyglarna lite grann och känna lite på honom och enligt tidigare ryttare under dagen kändes han väldigt stel, vilket jag också höll med om.
 
Detta passet red alla stallvärdarna självständigt.
 
Då började jag jobbet med att få honom lösgjord och det gör jag med hjälp av framdelsvändningar, bakdelsvändningar, trava lite åttvolter samt lite sidvärtesövningar. Jag känner Valle lika väl som min egna byxficka så jag vet vart "knapparna" sitter på honom för att han ska bli lösgjord och bli fin mot slutet av passet.
 
När vi varvade ner hästarna i trav i slutet av passet kändes han kanonfin och jag var nöjd med passet.
 
Innan jag åkte hem den här lördagen passade jag på att anmäla mig till nästa klubbtävling i dressyr den 28 februari med programmet LB:1. Detta är första tävlingen sedan oktober 2014.....
 
 
Denna bild är från 8 september 2013
 
 
 

Ridpass med stallvärd...

0 Läs mer >>
Egen ridning idag på stallvärdspasset. Red Alonzo som är en av mina favoriter. Var väldigt stel i högersidan så jag red en del fram- och bakdelsvändningar, åttvolter i trav samt lite skänkelvikningar. Detta är ju arbete som man inte fritt kan lägga upp på en vanlig lektion. Fick Alonzo mjuk i högersidan ganska snabbt så jag kunde njuta av hans härliga galopp som han tar fram när han är lösgjord.
På ridpasset hade jag sällskap av min ridinstruktör och hennes lånehäst. Vi passade på att ta (för mig och Alonzos del) årets första skrittur utomhus runt nya manegen och tävlingsstallet, där Alonzo blev rädd för troligen en snöhög. Även om jag inte var beredd på detta så satt jag kvar. Alonzo var så nöjd och lycklig med att få komma ut en sväng.
 
 
Jag och Alonzo oktober 2016
 
 

Lördag 30 januari: Eg...