Lördag 30 januari: Eget ridpass

Egen ridning idag på stallvärdspasset. Red Alonzo som är en av mina favoriter. Var väldigt stel i högersidan så jag red en del fram- och bakdelsvändningar, åttvolter i trav samt lite skänkelvikningar. Detta är ju arbete som man inte fritt kan lägga upp på en vanlig lektion. Fick Alonzo mjuk i högersidan ganska snabbt så jag kunde njuta av hans härliga galopp som han tar fram när han är lösgjord.
På ridpasset hade jag sällskap av min ridinstruktör och hennes lånehäst. Vi passade på att ta (för mig och Alonzos del) årets första skrittur utomhus runt nya manegen och tävlingsstallet, där Alonzo blev rädd för troligen en snöhög. Även om jag inte var beredd på detta så satt jag kvar. Alonzo var så nöjd och lycklig med att få komma ut en sväng.
 
 
Jag och Alonzo oktober 2016
 
 

Kommentera här: