Lördag 4 mars - Dressyr - Creon

Gick superduper bra och jag är bara sååååå nöjd! Creon var stel som en pinne i början av passet och i slutet gick han som en klocka.

Dagens huvudövning (20x60 bana) var att vi skulle börja med en 10m volt vid H och sedan skänkelvikning in till mitten och sedan ut till spåret igen och ny volt vid K. Därefter vända upp på kvartslinjen och rida övergångar fram till nästa kortsida. Efter en stund vände vi på övningen till andra varvet.

När vi sedan travade av hästarna var Creon superfin i formen och jag känner mig supernöjd med dagens arbete.

Har tänkt mig att tävla honom den 26 mars på klubbtävlingen i dressyr. Då måste jag kunna rida honom utan hjälptygel och idag hade jag inspänningen på läge 2 av 3. Nästa pass eller passet därefter kan jag släppa ett läge till.

 

Creon i fin form när vi ställt upp på medellinjen på detta passet.....

 

Kommentera här: