Tisdag 6 december - gästinhopp i dressyrspecialen - Curre

Ikväll blev det ett oplanerat ridpass genom inhopp för en vän i dressyrspecialen. Visade sig att jag fick rida Curre som jag red i våras och blev väldigt förtjust i.
Hade tidigare bara ridit honom i nya manegen. Blev något nervös när jag fick veta att vi skulle rida i stora manegen då jag har sett att Curre skyggat väldigt mycket för läktaren. Han har blivit mycket bättre med det nu och gick väldigt bra och jag är väldigt nöjd med gårdagens insats.

Huvudövningen vi red var väldigt rolig och den var så här:
Tänk höger varv. Vid B en halv volt in till medellinjen mellan två bommar. Ställ om till vänster och en halv volt till vänster /väggen. Direkt en skänkelvikning till medellinjen igen och rid rakt fram mellan två konet och sen ut i höger varv igen och upprepa vid B.

Väldigt bra att ha som en evighetsövning!

De andra grupperna hade markarbete och det låg ju givetvis framme. När instruktören skulle flytta plastbommarna med en "sockerbit" på varsin ände trillade de loss på en av dom och då vågade Curre inte gå i närheten där sen när de låg i två delar....  De kunde ju anfalla..... tyckte Curre.

 

Jag och Curre i nya manegen vid annat tillfälle

 
 
 
 
 

Kommentera här: