Tisdag 3 januari - Dressyrspecialen - Jonna

Även på detta pass ersatte jag min vän som är bortrest. Jag red Jonna som jag har gjort de senaste gångerna men hon är jättefin att rida så här års då hon är mycket piggare under vinterhalvåret än under sommaren.

I framridningen lät jag henne mestadels gå på lite halvlång tygel i både trav och galopp och jag stod en del i galopparbetet och i slutet av framridningen började jag plocka ihop tyglarna och börja jobba henne lite grann. Känns som att det är den här typen av framridning som funkar bra på henne. :)

Dagens huvudövning var skänkelvikning där vi skulle vända upp på medellinjen mellan två bommar och rida skänkelvikning varannan gång höger och varannan gång för vänster skänkel. Vi började lite lugnt i skritt och sedan i trav. Som avslutning på passet fick vi även göra övningen i galopp. Det gick väldigt bra med Jonna och sen när jag skulle låta henne varva ner i traven så var hon riktigt fin i formen. Jag är jättenöjd med henne och dagens pass.

 

Jag och Jonna i oktober 2014

 

Kommentera här: