Tisdag 27 december - Gästinhopp i dressyrspecialen - Jonna

Ikväll red jag första passet av två åt en vän. Fick en av mina önskehästar - Jonna. De andra önskehästarna är Creon och Curre men Curre går redan i gruppen och då är det ju svårt att få honom. Tror även att jag även hade med Beauty i min lilla önskelista.

Jonna hade inte gått något ikväll så jag var den enda ryttaren på henne. Hon skulle gått en lektion tidigare men den ryttaren kom inte. Synd för den gamla "tanten" behöver gå så mycket som möjligt.

Jag har lite svårt att sitta ner i traven på henne för att hon är lite skumpig/stötig att siita på. Annars är hon jättetrevlig att rida. Nu när det är vinter och kallt, blir den här gammeltanten riktigt framåt. Hon blir så framåt att hon börjar öka när man vänder upp på en långsida och lättar man lite i handen så för hon iväg som ett spjut. Speciellt när man visat henne att hon SKA öka på långsidan. Hon är bara för skön!

Dagens fokusering var balans. Då fick vi lägga upp stigbyglarna framför sadeln.

Vi började med skritt och var uppdelade på volterna . Efter en stund skulle vi minska volterna och sen öka dem igen. När vi var ute på stora volten igen var det dax för trav. Samma arbete i traven. När vi kom ut på stora volten igen var det dax för galoppfattning och en stunds galopparbete.

Det är inte lätt att rida utan stigbyglar men vi gjorde ett bra jobb allihopa!

 

Detta var sista passet för 2016 och nu blickar jag framåt till 2017 och inleder det nya året med samma grupp dvs dressyrspecialen på tisdag den 3 januari!

 

Gott Nytt År!

 

( God fortsättning på det nya året då det redan blivit 2017 när jag skriver detta inlägg)

 

Från framridningen till klubbtävling i oktober 2014 ( Har tyvärr lite dåligt med bilder på oss två )

 

Kommentera här: