Tisdag 20 december - Gästinhopp i H4:an - Jonna

Då har man ikväll gjort ett gästinhopp i H4:an. Tjänstehästen var Jonna som jag hade bland mina önskehästar. Samma övning som i fredags i skritt och trav. Dvs vända från kortsidan på hörnlinjen. Sen rida rakt fram till kortsidan och sen nästan direkt vända upp igen på nästa linje.

Jag visade Jonna några gånger i både skritt och trav att här på hörnlinjen ska vi öka tempot i både skritt och traven och sedan efter några varv i trav räckte det med att jag lättade lite grann på tygeln och hon for iväg som ett spjut på hörnlinjen. Oftast får man ju driva med skänkeln för varje steg hon tar men inte när det är vinter för då är hon mycket piggare och framåt. Jättekul att rida henne då.

Hon kändes lika bra passet igenom idag som i fredags.

 

Jag och Jonna vid en tävling 2014

 

 

Kommentera här: