Öppen träning fredag 6 januari 2017 - Jonna - Markarbete

Red Jonna på den öppna träningen. Det var 5:e gången jag red henne på de 6 senaste passen. Huvudövningen idag var markarbete i form av två bomserier som låg på båda långsidorna.
 
Efter bomserien skulle vi direkt rida skänkelvikning ut till spåret och sedan rida en volt på mitten av kortsidan innan vi red an på nästa bomserie igen och upprepade momenten skänkelvikningen och volten igen innan vi kom tillbaka till första bomserien igen.
Efter en stund längdes avståndet på ena bomserien så man skulle komma in på den med längre steg på hästen. Det blev ju genast svårare att få tillbaka hästen och göra skänkelvikningen i tid när tempot var högre över bommarna. Man hade inte så lång sträcka på sig att få till skänkelvikningen.

Jonna kändes jättefin passet igenom och både jag och hästen var svettiga efter passet. Jag blev väldigt nöjd med våran isats idag. Jonna var betydligt svettigare än mig.....

 

Jag och Jonna i oktober 2014

 

Kommentera här: