Lördag 17 december - Hoppning - Valle

Jag är så nöjd, stolt och givetvis mallig idag efter ridpasset. Fick Valle och det var hoppning idag och som de flesta vet så har jag lagt hoppningen på hyllan.

Efter framridningen med travbommar på marken var det dags att börja hoppa fram och då kände jag att " Va katten, kanske skulle ta något språng?!?" Det berodde dock på hur högt instruktören satte hindret men satte det på en lagom nivå så att jag kände att nu kör jag!

Då när jag förbereder mig för att komma på hindret så stoppar instruktören mig och säger att vi måste dela in i två grupper först..... Så fort detta är gjort och halva gänget är på medellinjen är jag redan igång mot hindret och när jag är över travbommar känner jag att jag inte hinner ta tag i manen men följer med bra över hindret ändå. Blir väldigt nöjd med mig själv att jag vågade hoppa så jag bestämmer mig för att komma en gång till på hindret.

Då har de andra börjat komma igång och hoppa och ryttaren före mig river hindret så jag får lägga en volt och då kommer en annan ryttare i vägen för mig så då får jag lägga en volt till och sen kan jag rida an på hindret. Då börjar jag tänka på att jag ska ta tag i manen och då blir språnget lite sämre än det första men tycker att det får räcka så för att om jag ger mig på det en gång till så kan det bli sämre och då är det ju svårt att ta sig ur det. Bättre att sluta när man är på topp!!

Resten av lektionen jobbade jag Valle i trav och galopparbete på den halvan som inte "hopparna" har tillgång till.

När jag hoppat av Valle när lektionen är slut så ser jag i hans ansiktsuttryck att han är supernöjd och då blir jag ännu gladare i mitt

 

Detta var sista passet för teminen i den här lördagsgruppen! 

 

En nöjd Valle efter ett annat pass

 

Kommentera här: