Gymmet..... januari 2017

Det var ju väldigt längesedan som jag skrev något om gymmet och det som har hänt sedan sist är att jag har bytt gym. Hade tidigare Svensons Hälsocenter och Fitness 24 Seven.
 
Nu när jag bytte jobb i november 2016, har jag Nordic Wellness i samma hus som jag jobbar i och jag tog en provvecka där med start 5 december och den 12 december sa jag upp Svensons och Fitness 24 Seven. Det är det absolut bästa jag har gjort!
 
Har nu fått en sjuhelsikes träningsmotivation och ska man räkna från nyårsaftonen så har jag tränat VARJE dag fram till idag. Började med ett Bodypump och ett oplanerat Corepass på nyårsaftonen och på nyårsdagen blev det lite lugnt på roddmaskin och stretching (för att försöka bli av med träningsvärken). Sen efter det blev det fullt ös hela veckan med 3 gruppträningar och med dagens (7/1) ridpass inräknat även 3 ridpass.
 
Kände mig väldigt trött igår när jag automatiskt ledigt från jobbet (var ju röd dag igår) och det är ju inte så konstigt när man egentligen inte är van att träna så intensivt men det ska nog bli bättre när orken och stykan blir bättre och bättre. Sen kommer ju tröttheten när man får en dag ledig och börjar slappna av ordentligt.
 
Det nya jobbet jag har idag är ett kontorsjobb för Samhalls räkning där jag tidigare har varit på lager ute hos kund  i totalt 13 år och "sprungit" runt som en iller. Då är det inte konstigt att man blir rastlös när man sitter still hela dagarna på en kontorsstol och vid dator..... så det är väldigt skönt att gå ner 4 trappor till gymmet som ligger i entrén och göra mig av med rastlösheten.

Kommentera här: