Igenridning nr 2 torsdag 16 november i dressyrspecial - Ulra Fox

Har ikväll varit på ridhuset och ridit en igenridning. Häst denna gången blev Ultra Fox (Foxen).

Senast jag red honom var ivåras ( mars )  Då skulle vi rida sepentinbågar i galopp och blev det blev en missuppfattning mellan häst och ryttare och jag trillade av.

Ikväll var det första gången sedan dess som jag red honom och det kändes som att jag red honom igår. Han jobbade på bra med ryggen och var svettig när passet var slut.

Kvällens huvudövning var skänkelvikning och då började vi på volterna och red skänkelvikning på den öppna delen av volten. Sedan red vi från A till mitten av långsidaň och det gick väldigt bra. Sista övningen innan galopparbetet var att vi skulle rida en programdel ur LA:3.

Efter hörnpassering efter kortsidan, skänkelvikning in till medełłinjen och sedan en volt ut mot väggen och in till medellinjen igen och sedan vid vid kortsidan skulle vi gå ut i samma varv igen.

Avslutningsvis lite galopparbete på volterna som gick såååå bra!!!!!

Är supernöjd med detta passet då hästen gick som en klocka och som jag inte suttit på sedan i våras!

 

 

Kommentera här: