Första igenridningen av 2 19 oktober - Jonna

Då jag ena gången fick ställa in hästen i stallet då den var halt och ett pass som jag fick avboka pga förkylning var det nu dags för första igenridningen av 2.
 

Jonna blev det idag och det gick som vanligt bra. Väldigt fin i galopparbetet som jag är mest nöjd med.

Huvudövningen var en del ur LA:2 programmet. Efter kortsidan och hörnpassering en 10m och sedan skänkelvikning för vänster skänkel in till medellinjen och sen vid C tillbaka ut i högervarvet och börja om övningen.

Efter en stund bytte vi till vänster varv och skänkelvikning för höger skänkel. Redan på 10m volten började min höger vad att krampa när jag skulle skänkla på Jonna. Blev bättre när jag släppte stigbyglarna men då fick jag istället kämpa för att inte skumpa av henne.

Är på det stora hela nöjd med passet ikväll.

 

 

Kommentera här: