Dressyrspecialen lördag 21 oktober - Jonna

Dagens ridpass med Jonna gick väldigt bra idag. Kändes mycket bättre än i torsdags.
Red fram henne som vanligt på halvlång tygel i trav och galopp innan jag tog tyglarna och red sista stunden i galopp på kort tygel och då var hon finast i vänster varvet. Det var inte så tokigt i höger men kändes stelare i det varvet.

Dagens huvudövning var samma som i torsdags dvs att man gjorde en ordentlig hörnpassering och direkt efter en 10m volt och därefter skänkelvikning in till medellinjen och rakt fram på medellinjen till C och sedan ut i samma varv igen och börja om på övningen igen.

Jag började med att lägga upp stigbyglarna för jag tänkte rida större delen av passet utan men när jag började trava så kunde jag knappt sitta kvar i sadeln så då fick jag ta ner dom igen.

Hade idag strykt på lite Voltaren Gel på högervaden som har börjat bråka med mig. Blev bättre med det men har under dagen pulserat i den som det gjorde även igår under dagen. Ska se om jag kan komma till någon sjukgymnast som får kolla upp detta åt mig.....

Är väldigt nöjd med dagens ridpass!

 

 

Kommentera här: