Dressyrspecialen lördag 16 december - Jonna

Dagens lektionshäst behöver ingen större presentation.... Jonna.

Redan när vi skrittade fram hästarna så lekte jag lite med bettet och hon sökte sig neråt direkt. När jag sedan tog tyglarna började jag jobba henne i skritten och blev fin direkt. Fortsatte att vara fin i traven och sedan i galopparbetet. Efter knappt halva passet var hon så lösgjord att jag hade tygelns vikt i handen och hon gick så fint i formen att det verkligen kändes att hon jobbade med ryggen.

Dagens huvudövning var bogen in och tagen bakdel. Skulle rida ena övningen halva långsidan och den andra övningen andra halvan av långsidan.

Det gick ganska bra med det men jag har väldigt lätt för att börja halsen något för mycket. Fick till tagen bakdel bra istället.

Är nöjd med dagens ridpass.

 

 

Kommentera här: