Extrapass i H4:an onsdag 31 maj - Jonna

Red en extra lektion idag och hästen jag satt på behöver väl knappast någon närmare presentation...... Jonna....

Jag var väldigt spänd i högersidan som vanligt men det blev ju givetvis bättre när jag blev ordentligt uppvärmd.

De som red lektionen innan som Jonna var med på hade varit ute i "skogen" och klättrat lite med hästarna och det hjälpte ju mig att få Jonna lösgjord och trevlig i formen.

Dagens huvudövning var en kvarts bakdelsvändning i hörnpasseringarna på ena kortsidan och sedan en galoppfattning och galoppera långsidan med en 10m volt (vilket jag gärna hoppade över då hon redan i framridningen snubblat några gånger) sedan ner i trav och ett varv på 20m volten med tagen bakdel på den öppna delen av volten och sedan en till två 10m volter på långsidan ner till nästa hörnpassering där vi saktade ner till skritt och började om med bakdelsvändningarna.

Jonna kändes super hela passet och var fin redan från början och när vi hade börjat lite grann på huvudövningen så började Jonna kännas lösgjord och fin och kunde njuta av detta resten av passet. Det är så ljuvligt att kunna ha henne i trav och kunna sitta ner utan att skumpa och att kunna lägga fram handen halvvägs på halsen på henne och hon går kvar i formen.

Taggad till tänderna till lördagens pass i dressyrspecialen!!

 

 

Kommentera här: