Dressyrspecialen lördag 15 april - Jonna

Dagens ridpass gick superbra även idag. Gick dock lite fortare att få Jonna lösgjord så att man kunde rida på det sen. Börjar hitta knapparna ordentligt på henne nu och det känns såååå bra!

Huvudövningen var bakdelsvändningar. Vi skulle börja med att rida volter runt koner och sen blev det lite mindre och efter det skulle vi vända ett kvarts varv i bakdelsvändningen då konerna stod i hörnpasseringarna.

När vi skulle hade gjort några kvartsvändningar så säger Jonna att det här kan jag och vänder lite före mig.... Sen säger hon att vi ska trava på långsidorna (för det hade vi gjort mellan alla volterna) och börjar trava iväg något steg innan jag får stopp på henne och jag säger till henne att hon måste vänta på mina signaler. Måste jag det säger Jonna då...

Under den här övningen blir hon så fin i formen att jag verkligen känner att hon jobbar med ryggen och det känns sååååå ljuvligt!!

När jag var nöjd med avslutande nedvarvningsjobbet i slutet av passet och saktat av till skritt så får Jonna för sig att hon vill trava en stund till och börjar själv trava iväg några steg och jag tänker jaja, kan ta något varv till om hon så gärna vill det......

Ska fortsätta rida henne ett tag till för varför byta häst när det går så bra nu?!?