Söndag 26 mars - Creon - Tävlingen som inte blev av....

Den här dagen skulle jag inte ens ha gått upp ur sängen för allt som kunde gå snett gick snett!
 
Det började med när jag skulle ta ut Creon till uppbindningsplatsen. Skulle gå och hämta ett grimskaft på ett ställe och på vägen dit trampar jag snett med högerfoten och i nästa steg ligger jag på golvet med högerarmen under mig så jag spräcker ett revben men inget jag känner av då.
 
Jag gör iordning Creon och tar ut honom och sitter upp. När jag börjar trava så märker jag att det gör lite ont i högersidan och fattar först inte att det är sprickan i revbenet som gör ont men jag ignorerar det hela och rider på.
 
Under framridningen reagerar han på att solen lyser in genom fönstren och även det försöker jag i största möjligastse mån ignorera. Framridningen i stort tycker jag känns bra men har även känslan att jag kommer att åka av. Det är nog för att han inte bara reagerat på solljuset utan även konerna som var uppställda som en skyddbarriär vid ingången till framridningsmanegen.
 
När jag sedan kommer in i tävlingsmanegen och rider runt i collectingring så reagerar han på solljuset igen och jag försöker återigen ignorera det hela. Ryttaren innan mig är klar med sin ritt och får applåder och då händer det som jag hade en känsla av innan. Creon blir rädd för applåderna och vänder på en 5 öring och jag åker i backen med dunder och brak!
 
Jag ligger kvar en stund och känner efter om jag har brutit något eller fått en spricka någonstans och jag märker att jag är fit for fight! Tappade dock luften lite grann i fallet men det rättar sig till ganska fort. Jag sa direkt att jag ska upp igen och en kompis till mig hade tagit hand om hästen och gått in med honom i framridningsmanegen igen och jag sitter upp och är något skakig i kroppen. Vore väl konstigt om jag inte var lite skakig efter den åkturen?
 
Rider omkring en stund och efter samtal med tävlingsledaren, beslutar vi oss för att jag inte ska tävla denna dagen och det känns ju som ett nederlag för mig som var grymt taggad för att tävla och förberett mig till tusen!
 
Tävlingsledaren tycker att jag ska rida en stund till och när jag känner mig redo så fattar jag lite galopp i vänstervarvet på volten ochn rätt som det är och helt utan förvarning så viker Creon av åt höger när jag minst sagt är beredd på det och vad händer då? Jo jag åker av igen men slår mig inte den här gången och jag upp ytterligare en gång. Skrittar och travar lite grann och sen hoppar jag av honom och tar in till stallet och känner mig allmänt besviken!
 
 
Här är Creon från dagen innan där han får ha ett guldfärgat pannband på lektionen som han sedan hade på tävlingsdagen men inte hjälpte det....
 
 
 
 

Kommentera här: