Onsdag 5 april - Igenridning 4

Ikväll satt jag på Jonna som jag kan som min egna ficka. Skönt att sitta på en häst som man känner väldigt väl efter allt som har hänt på kort tid.

Redan när jag tog tyglarna kände jag att ikväll kommer det att gå kanon! Hon började söka sig neråt i formen redan i skritten, lite i traven och sedan även i galoppen.

Kvällens övning: Medellinjen som huvudlinje i trav och till höger skänkelvikning i zick zack i skritt till en början och sen i trav. Vänder man till vänster så skulle man jobba med volter och övergångar till skritt eller galopp.

Kändes som sagt väldigt bra passet igenom och Jonna blev lösgjord och fin i formen. När man får sådana här pass så känns det ljuvligt och det går liksom inte att beskriva känslan. Skönt med såna pass efter den tråkiga veckan som jag hade förra veckan.

 

 Jag och Jonna 7 februari 2017

 

Kommentera här: