Dressyrspecialen lördag 8 april - Jonna

Fick Jonna som även idag gick som en klocka i så gott som hela passet men ville inte riktigt gå i stadig form i travarbetet i början av passet men kändes mycket bättre i galopparbetet.

Större delen av passet red vi på volterna med övergångar och tempoväxlingar.

Avslutade passet med lite arbete med öppna/bogen in och då blev Jonna rejält lösgjord och när hon blir det är hon riktigt ljuvlig att rida. Vill liksom inte sluta rida just då.... Hon var så fin i travarbetet att jag kunde sitta ner på henne utan att skumpa en endaste gång. Ljuvlig känsla det där.....

 

Innan jag gick ut med Jonna till lektionen, la jag min keps på Valles täcke som hängde på hans täckeshängare och hästen stod i boxen. När jag kom tillbaka så var kepsen borta och efter en stund såg min kompis att den låg inne hos Valle i hans höhäck och hon tyckte att Valle såg skyldig ut.

Jag gick in och hämtade kepsen och sa till Valle att så gör man inte och då tyckte jag att han skämdes lite grann.... Han gillar nog inte att jag rider och pysslar med andra hästar än med honom.... Han är ju för söt....


Jag och Jonna från detta passet

Sen hade jag en kompis som filmade lite grann och resultatet hittar du i nedanstående länken

https://www.youtube.com/watch?v=YaaKCUjXN18&feature=share

Stäng gärna av ljudet för det blev något konstigt med det och det låter som fåglar. Har använt ett för mig nytt redigeringsprogram.

 
 
Kan ju inte låta bli att ta med en bild på gullige Valle....
 
 
 
 
 

Kommentera här: