Lördag 3 september "Hoppning" - Ultra Fox

Det här passet var det hoppning för de andra i gruppen. Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att inte längre hoppa så jag är bara med när det är bommar på marken där man kan trava och "galoppa" lite över. Inte mer än så för då knyter det sig hos mig.
 
Jag var med de andra i början av passet med lite travarbete över bommarna som låg på marken innan jag red ner till den tomma halvan med Foxen och red för mig själv där.
 
Med tanke på att jag blivit förkyld under veckan så hade jag ingen vidare ork så jag arbetade Foxen mestadels i skritt och i slutet av passet blev det lite trav och galopparbete. Mest för att vi skulle få lite variation i gångarterna.
 
Detta passet var det tredje sista innan dressyrtävlingen och jag hade som veckan innan hoppats på att få rida Tennis som jag har vissa planer på att tävla med den 18:e men har nu blivit lovad att instruktören ska försöka se till att jag kan få honom de två kommande passen men skulle det inte gå att lösa så tänkte jag ta Valle som jag kan som min egna byxficka. Rider honom isåfall utom tävlan då han allra helst vill ha sitt hackamore och det är ju det "bett" som han går absolut bäst på.
 
Ska bli intressant att se vilken häst det blir den 10 september då jag rider nästa lektion.
 
 
Foxen som jag red den här lektionen
 
 
 
Tennis som jag gärna vill tävla den 18:e
 
 
 
Reservhästen Valle om jag inte kan ta Tennis
 
 

Kommentera här: