Höstens första dressyrtävling 18 september - Valle

Idag var det dags för tävling och jag har längtat så in i bänken. Det var ju "bara" en tävling under våren så då är man taggad till tusen till denna tävling.
 
Tävlingshästen heter Valle och ni som följer mig är nog ganska bekanta vid honom som jag känner som min egna ficka. Programmet som tävlingen gick i var LB:2 2016 dvs att det programmet är nytt för iår.
 
Känslan under ritten är helt kanon och jag rider igenom programmet som om jag inte hade gjort nå´t annat tills.... jag kommer till traven efter skritten och ska vända på en diagonal och tydligen hade jag lärt in fel bokstav att vända från.... Shit!! Men, men, domaren stoppade mig och jag fick 2 poängs avdrag och fick rida om rörelsen. Då gick det mycket bättre!
 
Valle är ju inte så lätt att rida i form, han är ju med sina 21 år inte så mjuk i sina sidor längre men tyckte på det stora hela gick väldigt bra. Visst, jag har en viss förmåga att förböja hästarna i volterna och gjorde så även nu men, men, det är bara att träna vidare!
 
Procenten jag fick var 51,833%.
 
Bedömingen som domaren skriver i slutet av protokollet:
 
"Avspänd uppvisning som kan ge mkt högre poäng om du rider hästen i form genomgående. Lycka till!"
 
För er som är intresserade att se ritten på film kan klicka på nedanstående länk till youtube:
 
https://www.youtube.com/watch?v=d5s44WYuRtc
 
 
Jag och Valle från februari i år
 
 

Kommentera här: