Extra ridpass lördag 8 oktober: Dressyrspecialen med Ultra Fox

Denna lördagen skulle jag göra ett gästspel i dressyrspecialen då en av eleverna inte kunde rida sin lektion.
 
Tänkte att jag skulle få Valle på ena lektionen och Tennis på den andra men icke sa Nicke..... Fick Creon på första passet och Ultra Fox på andra. Men då Creon var med på hoppspecialen som var på första lektionen för dagen och inte hade sin thiedermanntygel på sig så frågade jag instruktören om det gick bra att växla hästarna, Det var okej.
 
Så jag satt upp på Ultra Fox på detta pass. De som känner hästen vet att han kan sura ihop och växa fast när man ska fatta galopp och sen hålla på att skaka med huvudet lite då och då.
 
Han trampade på ordentligt och kändes väldigt positiv passet igenom och jag var mycket överraskad över att det gick kanonbra så gott som hela passet igenom.
 
Passets huvudövning:

Börja med att rida upp på medellinjen och sedan en högervolt mot P och en vänstervolt mot S. Sedan fortsätta medellinjen fram till C och sedan valfritt höger eller vänster varv upp till A för att börja om övningen igen. Självständig ridning på långsidan ner.

Jag och Foxen vid ett markarbetspass i september 2016

 

 

Kommentera här: