Lördag 28 maj - Två ridpass!

Den här lördagen blev det TVÅ ridpass och stallvärdstjänstgöring. Första passet red jag Curre som jag också red förra lördagen. Jag är ju lite skraj för att han ska studsa till och jag ska trilla av. Curre är ingen liten häst med sina ca 175cm i manken.

Red nere i nya manegen och vi tränade på programdelar ur LB:2.

Förra gången när jag testade att sitta ner i traven så gick det inte alls men idag var det inga problem alls! Han gick kanon passet igenom. Galopparbetet kunde man inte klaga på så värst mycket. Han började gå lite FÖR djupt i formen så jag fick försöka ta upp honom lite. Är kanonnöjd med honom idag och jag börjar tycka om honom mer och mer.

Andra passet skulle ha hoppning och då var vi ute på utebanan där det redan stod hinder klara sedan i torsdags då Anna Emanuelsson hade hoppträning på kvällen.

Jag har lagt ner allt vad hoppning heter för nu vill jag inte trilla av och slå mig mer.

Denna gång heter hästen Alonzo och jag känner honom väldigt väl vid det här laget.

När de andra skulle hoppa så såg jag ut en plats där vi kunde jobba lite i dressyr. I slutet av passet hade jag honom i så fin galopp att han gick kvar i formen när jag tog fram händerna halvvägs upp halsen.

Är jättenöjd även med detta passet!!

Curre.....

 

..... och Alonzo

 

 

 

Kommentera här: