Lördag 23 april - Dressyr - Alonzo

Alonzo är en av mina favorithästar och jag älskar att rida honom och givetvis blir man glad och lycklig när han står uppsatt på mig. Vi började med att skritta ut en liten sväng då vädret var riktigt soligt och fint. Fortsatte sedan i nya manegen där det var fokus på voltarbete. Började redan i skritten då vi skulle rida lite skänkelvikning på den öppna delen av volten innan vi skulle börja trava hästarna.
I traven hade vi samma arbete, dvs att vi skulle rida lite skänkelvikning på den öppna delen av volten.

Alonzo var väldigt på idag och i början av passet kändes det som "ingen var hemma". Hur mycket jag än försökte göra halter så ville han inte lyssna. Det blev dock bättre när jag satte mig ner i traven och jag fick till några riktigt fina skänkelvikningar.
I galopparbetet så ville han dra iväg lite grann i vänstervarvet men var annars fin i formen.
När det sen blev dags för högergaloppen så var han kanonfin i formen och jag fick till och med börja driva honom framåt med skänkeln. Han kändes då toppen! En kort stund senare var passet slut.

Jag och Alonzo in action i galopp på ett annat lektionspass.

 
 

Kommentera här: