Lördag 2 april - Markarbete - Valle

Blev inget ridpass förra veckan då Alonzo inte hade några skor på framhovarna och jag mådde heller inte så bra. Var tveksam in i det sista innan lektionen idag om jag skulle rida eller inte. Mina vänner tyckte att jag såg såpass pigg ut att jag skulle orka med ett pass på Valle. Okej, tänkte jag, jag hoppar upp och testar.

Det var markarbete idag och det var utlagt två bomserier a 3 bommar per serie. Det var också utställt en konport mellan serierna. Började med att trava över serierna under lättridning som vi sedan skulle stå i fältsits (tvåpunktssits) några gånger över innan konporten kommer in i arbetet.

Efter en stund skulle vi trava över första serien och sedan en skrittövergång mellan konerna och skritta några steg innan igångsättningen i trav igen och trava över nästa bomserie.

På andra långsidan red vi skänkelvikningar in mot mitten innan vi red ut till fyrkantspåret igen.

I slutet av passet kände jag att det var lite tidigt att rida för mig. Skulle väntat en vecka till och det beror på att jag fick lite ont i magen. (Haft en virusinfektion i tarmarna i veckan)

Tog med mig en dricka in i manegen för att ta vid behov. När jag fick flaskan och skulle dricka så var Valle väldigt angelägen om att få smaka och det var jag inte så pigg på men han gav sig inte så han fick smaka lite ur handen på mig och sen var han nöjd och belåten. Han är ju för skön Valle...
 
Lite bomarbete från aktuell lektion
 
 
 

Kommentera här: