Lördag 19 mars - dressyr - Alonzo

Ännu en lördag i stallet. Började dagen med att vara stallvärd och vid 13-tiden var det dags att sitta upp för lite ridning. Häst idag var Alonzo som var lika pigg som en Ferrari... fanns liksom inget stopp på honom. Det fanns bara en växel på honom och det var full fart framåt!

Vi hade en del skrittarbete i början av passet varav en stund ute i det fina vädret så jag la upp stigbylarna och travade utan för att det kändes lite grann i hälsporren jag har i ena foten, när jag skänklade med stigbyglarna men inte när jag satt utan.

Dagens huvudövning var att rida hörnpasseringar med en 10m volt i hörnet. Sedan blev det några framdelsvändningar som lite omväxling och lite extra lösgörande arbete för hästarna. Avslutade passet med lite galopp och då säger Alonzo morsning och godbye och jag får fullt sjå att inte "tappa iväg" honom. "Bara" att ta ett rejält tag och sen mjukna innan det var dags för att ta ett nytt tygeltag.

På det stora hela kändes det bra och han var stundtals fin i formen.

Hästarna har vilat en vecka pga Gina Tricot Grand Prix som var förra veckan...

 

 

Kommentera här: