Ridläger på Borås Ridhus 30 juni - 1 juli 2016 - Tennis Pass nr 2

Efter två timmar ledighet var det dags igen att rida ett nytt pass. Denna gången var det min ordinarie instruktör som hade gruppen. Blev inte alls lika fokusering på sitsen som på förra passet.
 
Vi började passet med självständig framridning och då fick jag tips om att rida ordentligt framåt och strunta i hästens form, gärna så att det känns lite som att man rider i övertempo. I traven med lättridning så kändes det som att jag inte hann med i lättridningen för att jag hade såpass högt tempo i traven.
 
När jag sedan kom till galopparbetet i framridningen så var det samma tänk även där. Fram i ett friskt tempo!
 
Huvudövningen för passet var skänkelvikning på hörnlinjen. Vi skulle vända upp på hörnlinjen på mitten av kortsidan och skänkelvikning ut till spåret igen och därefter en övergång till trav eller galopp.
 
Detta tyckte jag gick bra och i slutet av passet kändes Tennis superfin och jag hade kunnat rida honom en bra stund till och bara njuta av hans härliga form. Kändes super i båda varven och och i alla gångarter. Bästa passet hittills på det här lägret!
 
 
Jag och Tennis
 
 

Kommentera här: