Tisdag 17 november: Hoppning

Behöver väl knappast nämna vilken häst jag hade på detta passet? Nä. tänkte väl att ni redan räknat ut att det var Valle jag red. Var dock totalt omotiverad för att rida överhuvdtaget men gjorde i alla fall iordning Valle för ridning och satt upp.
 
Efter sedvanlig uppvärmning i alla gångarter var det dags att hoppa fram på två hinder med två galoppsprång emellan. För egen del var första hindret lagom högt men andra hindret var lite för högt så jag väntade till sist. Hoppade dessa två hinder utan bekymmer och jag var taggad för att hoppa vidare. Instruktören sätter upp mittenhindret och jag känner att jag är redo för att komma på serien på en gång.

Jag rider an på första hindret och tar tag i Valles man och hoppar bra över det. Sedan när jag ska hoppa andra hindret är jag på väg före hästen som tar det säkra före det osäkra och stannar. Jag fortsätter utan häst och landar på en bom eller hinderstöd med högerlåret. På nästan exakt samma ställe där jag blev sparkad under förra hösten . Det gjorde ont men är glad o lycklig över att ryggen och huvudet klarade sig.

Satt upp direkt igen och skrittade en bra stund innan jag lite sakta provade med att höja gångarten ett snäpp lite försiktigt för att se hur låret kändes. Till slut så satt jag och galopperade med Valle och det kändes förhållandevis bra. Innan lektionen var slut hoppade jag två gånger på ett litet krysshinder. Detta för att jag inte ska bli rädd igen och det kändes kanonbra!

Förhoppningsvis går det bättre nästa gång!!

Jag och Valle vid ett annat tillfälle

 

Kommentera här: