Tisdag 10 november: Markarbete

 Även detta pass blev det Valle för min del att rida, varför rider jag honom så mycket för? Jo, jag trivs väldigt bra på honom och han hjälper mig att komma över mina rädslor när det gäller hoppningen så då är det ju inte fel at rida honom passet innan hoppning också.
 
Detta passet hade instruktören satt upp hinderstöd på slutet av en långsida och satt en snedbom från stödet och rakt ner på marken. Höjden på bommarna var riktigt högt men vi skulle inte hoppa utan ha de som slalomportar.
 
Efter att ha värmt hästarna i trav genom slalombanan och lite galopp utefter ena långsidan, var det dags att trava över bomserien på motsatta långsidan. Efter en stund skulle vi fortsätta trava över bomserien med enhandsfattning och den andra handen på huvudet. Avslutningsvis skulle vi komma på bomserien i galopp, två gånger var och jag fick till två perfekta gånger och jag blev supernöjd. 
 
 
Valle som bor i tävlingsstallet har här lånat en box i lektionsstallet....
 
 

Kommentera här: