Lördag 9 januari: Egen stallvärdsridning

Fick under förmiddagen frågan om jag ville rida själv efter att lektionerna var klara då den gruppen jag skulle rida i var överbokad. Med mig skulle det vara 12 elever mot egentligen max 10 elever. Hade tyvärr blivit något fel i Horsemanager. Jag hade ändå tänkt rida vid sidan av pga min envetna hosta som vägrar släppa greppet om mig....

Jag satt och åt lunch medan gruppen som jag skulle varit med i red och "gud vad skönt att jag skulle rida efteråt!" Det var verkligen rörigt och trångt. En elev kom inte och jag stod över så de var ändå "bara" 10st ändå men det var iallafall rörigt i mitt tycke.

När det blev dax för mig att rida började jag med ca 20min skritt innan första travsteget. Blev korta travsträckor och sedan även korta galoppsträckor. Det pga hostan som blev jobbigare under ansträngning. Blev ordentliga skrittpass mellan trav och galoppstunderna. Av de 60 min jag red så blev det nog ca 45 min skritt och 15 min trav och galopparbete.

Allltid kul att få rida självständigt för det är ju utbildande även det. När man ska rida fram hästen för tävling så rider man helt själv utan att en instruktör står och talar om vad man ska göra.
 
Jag och Alonzo i oktober 2014
 

Kommentera här: