Lördag 23 januari: Hoppning

Red med H4:an som är min nya stallvärdsgrupp då jag inte längre kan rida en kväll under veckan pga skiftarbete på jobbet.
Idag hade vi hoppning och hade vi ett litet hinder på reklamlångsidan som vi hoppade fram på i trav.

Med tanke på att jag hoppade utan häst förra hopplektionen så har ju mitt självförtroende fått sig en ny törn. Vi skulle hoppa två hinder med 5-6 galoppsprång emellan men jag begärde bort andra hindret då jag kände mig så osäker.

Första språnget på detta skulle vi komma i trav och jag hade inte fått igång traven ordentligt så det blev ett språng i rejält undertempo. På't igen en stund senare och istället för det borttagna hindret var det nu en bom på marken som skulle föreställa hinder. Såg nu till att jag fick igång traven ordentligt innan jag kom på hindret och nu flöt det på riktigt bra. Fortsatte över bommen i bra tempo i galoppen. Kom sedan på detta en gång till och även då fick jag till det riktigt bra. Jag kan ju hoppa med bra teknik mm men haft lite för mycket otur med avfallningar som skadat mitt självförtroende. Det är bara att träna vidare!!

Bilden är från detta passet.

 

Kommentera här: