Lördag 20 februari : dressyr i H4:an Ultra Fox

Den här gången så hade vi hela stora manegen och då fick vi välja på att antingen hoppa eller rida dressyr. Jag valde dressyren av två orsaker. Det ena var att jag ska tävla dressyr nästa söndag och för det andra så har jag bara suttit på "Foxen" bara en gång tidigare.
 
Kände redan när jag kortade tyglarna att han inte var som senast och när jag skulle fatta galopp på honom tvärstannade han (som han bruklig gör) och sedan lättade lite i vänster bak i form av någon protest.
 
I och med att det är många konvalecenter på hästsidan skulle vi ta det lugnt när vi skulle rida på andra halvan av ridhuset så att de inte blir allt för trötta.
 
Jag känner ju inte Foxen efter en enda gång så jag red lite lösgörande arbete och även lite grann ur LB:1an som jag ska rida på söndag.
 
Fick honom ändå väldigt bra i formen i slutet av passet så på det stora hela är jag ändå nöjd.
 
Kändes inte lika bra på honom denna gången som på förra så jag bestämde mig för att inte starta Foxen på klubbdressyren. Det är på tok för tidigt att starta med honom på en klubbdressyr efter två lektionstimmar i sadeln.
 
Foxen i stallet
 

Kommentera här: