Lördag 16 januari: Markarbete

Hade även idag Aĺonzo som var superduper pigg. När jag gjorde första galoppfattningen så Alonzo: "- Tjohoo, nu sticker jag!" Att få galoppera runt hela fyrkanten med piloten i sadeln stående i "fältsits" (tvåpunkssits) är livet tycker han. Jag sa till honom : "-Men jag då?? Jag vill oxå följa med!! Dvs Tagga ner nu grabben, det går för fort!!

Jag fick väl ner tempot lite grann så att jag kände att jag kunde hänga med honom.

Dagens övning var en bomövning. Började med en bomserie i trav på voltspår. Sedan en bomserie på långsidan i trav. Därefter en galoppfattning och galoppera över en bom - bock - bom men jag tyckte att det var lite för skarp böj på placeringen av bommarna så jag valde att rida utanför istället.

Alonzo kändes väldigt pigg och taggad idag så det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fick hela tiden koncentrera mig på att få honom lugn, vilket var lättare sagt än gjort...

Alonzo oktober 2014

 

Kommentera här: