Dressyrspecialen lördag 12 november - Arwen

Arwen är absolut ingen häst för mig då hon är väldigt känslig på alla plan. Råkar man komma i obalans i sadeln så känns hästen väldig vinglig och slingrig. Hon är med andra ord superkänslig.

När jag för första gången skulle sätta mig ner i traven kom jag i lite obalans och kände att jag var nära att åka av....

Skippade galopparbetet i framridningen för att jag var så osäker. Tog galoppen i slutet av passet då jag kände mig lite mer säker och jag började med vänstergaloppen. Fick till en väldigt bra fattning och bra flyt i galoppen men fick väldigt stora problem med att svänga hästen på den öppna delen av volten. Blev bättre efter några försök.

När jag sedan skulle testa höger galoppen hade min osäkerhet sammanträde med hjärnspöken och allt blev bara pannkaka....

 

Kommentera här: