Varberg Summer Horse Show 20-31 juli 2016

Tävlingen hölls på Håstens fritidsområde intill Håstenskolan ca 2 km utanför Varberg Centrum.

Jag cyklade dit några dagar innan jag skulle göra mitt första pass för att hämta mina funktionärskläder. Passade på att sätta mig på läktaren en stund och kika. Det var rejält varmt och jag kände hur solen brände på både låren och armarna. Åkte hemåt igen till Getterön där jag hade mitt ”läger”.

Första passet hade jag den 25 juli och det var måndag. De som hade jobbat söndagen hade byggt måndagens bana. Det enda som mitt gäng behövde göra var att dubbelkolla allt och sen lära oss banan.

Sen var det bara att invänta klockan och ryttarna som skulle hoppa. För egen del var det de vanliga uppgifterna på banan att göra dvs att lyfta upp bommarna när de har rivit hindren, ta ner hindren när det skulle prepareras och ibland stod jag som flaggare.

På ett pass fick jag ett av de svåraste flaggningsuppdragen och det var sista hindret i fas2. Detta sista hinder var också näst sista i fas1 så det gällde att ha stenkoll så att man flaggade vid rätt tillfälle. Vid sådan här flaggning är det superlätt att flagga fel, vilket det råkade bli någon enstaka gång och det var ingen som blev sur för det. Annars är det ju inte lätt att komma in ny i gänget men det har fungerat superduper bra och alla har varit så positiva och hjälpsamma!

Jag som har problem med ryggen och inte alltid kan lyfta särskilt mycket slet som varg på banan och först sista dagen började ryggen säga ifrån att nu får det vara nog och det är nog värmen som har gjort att ryggen har funkat såpass bra den här gången. Är väldig överraskad själv på att det har gått så här bra!

Det har varit så kul det här att jag redan har bestämt mig för att vara med nästa år igen och är det någon som vet något bra ställe där man kan bo i en, två veckor till en billig kostnad får gärna höra av sig allra helst via facebook eller i kommentarsfältet här nedan.

 

Återigen tack till Varberg Summer Horse Show för att jag fick vara en i funktionärsgänget!

 

Ett litet collage jag gjort av några av bilderna jag tagit under tävlingen.

 

 

Kommentera här: