Igångsättningsläger 1-5 augusti 2016 - Valle

Jag var väl inte så superpigg den här första dagen (1 aug) då jag dagen innan kommit hem från Varberg Summer Horse Show.... men vi började den här dagen med en långpromenix till betet för att hämta hem alla lektionshästarna.
 
Det gjorde ju inte så gott för mina fötter som jag har en hälsporre i varje men det har blivit bättre efter några stötvågsbehandlingar men de är tyvärr väldigt smärtsamma men behandlingstiden är endast 3 min så det kan man stå ut med.
 
Jag gick fram till Valle ute på betet och han följde med mig som en hund men tyckte säkert att "Shit. nu är det slut på ledigheten...". Vi gick i samlad trupp hem till stallet och ponnyerna fick direkt gå ut i en hage på andra sidan vägen som de också gick i innan de gick iväg på betet som vi kallar för "förbete".
 
Första dagen skulle hästarna bara skrittas så vi skrittade runt ridhusen lite och en stund i paddocken. Andra dagen skulle det även travas lite grann så jag red faktiskt i jeans dessa båda dagar men kände att när vi skulle rida en tredje dag där även galopp skulle läggas in så fick faktiskt ridbyxorna vara på. Det var väldig halt i sadeln utan riktiga ridbyxor som dessutom är helskodda (dvs moccaklätt i rumpan och insidan av benen)
 
Tredje dagen hade en vän till mig kommit för att sällskapa oss och hade med sig sin kamera och lät den få "jobba" lite grann. Den här dagen fick vi som sagt börja galoppera hästarna och jag red Valle som vanligt på hans bettlösa hackamoreträns som han bara älskar. 
 
Han kändes kanon hela passet igenom och gjorde allt jag bad honom om och var superfin i formen hela tiden. De resterande dagarna av detta "läger" var han lika fin och jag njöt i fulla drag.
 
 
Jag och Valle under onsdagen
 
 

Kommentera här: