Markarbete tisdag 15 september

På dagens markarbete hade vi följande övning: På ena långsidan hade vi två bommar på ca 30m avstånd eller 8 galoppsprång och på andra långsidan var det utlagt bommar till två travvolter som vi skulle trava över en av dom och vi fick  fritt välja vilken vi ville ta.
 
Bommarna på första långsidan skulle vi galoppera över i ett lugnt tempo. Jag satt och räknade mina och Creons galoppsprång och vi fick in 8 språng mellan bommarna.
 
I slutet av passet höjdes en av bommarna upp så den hade en höjd av ca 10cm. Jag hade ju aldrig tidigare hoppat Creon, man kan ju inte  direkt kalla  en bom på ca 10cm för hoppning men mina hjärnspöken väcktes till liv och första gången jag kom på den så gick Creon i fyrtaktsgalopp då jag var så skraj. Gick bra över så jag lät bara honom vara sen. Bara att styra och hålla i manen.
 
 
 

Kommentera här: