Tisdag 25 augusti: Hoppning!!!

Som rubriken säger så var det hoppning på detta ridpass. Det är första gången efter senaste avfallningen som jag slog i svanskotan rejält som jag nu ska hoppa. Markarbetet förra veckan gick jättebra så jag bestämde mig för att hoppa ett enda hinder och det skulle vara en plastbock.
 
Jag lät resten av gruppen hoppa sina språng först så tog jag några skutt efteråt när alla andra vara klara. Första språnget var supernervöst och tänkte typ vad 17 har jag gett mig in på! Andra språnget visste jag nu hur det kändes så jag kunde börja slappna av lite grann och på tredje och sista kändes det som jag inte gjort något annat!! Instrukören tyckte att det såg bra ut likaså mina ryttarkamrater i gruppen som berömde mig så det stod härliga till efteråt. Nästan så glädjetårarna var på väg....
 
Nästa hoppning kan jag nog vara med lite mer på lektionen. Mitt nästa mål med hoppningen är att kunna vara med på alla övningar på lektionen, kanske inte lika högt som de andra men jag ska ändå vara med.
 
Jag och Valle på tävling i oktober 2014
 
 
 
 

Kommentera här: