Tisdag 19 augusti: Markarbete

Nu har vi ridit två pass dressyr med samma hästar som tidigare och nu är det dags för markarbete. Jag sitter som sagt på Valle. 
 
Dagens övning bestod av två travserier med bommar på marken på ena långsidan och dessa hade olika travavstånd. Den ena serien hade korta avstånd och den andra serien hade något längre avstånd. På andra sidan hade vi en serie med totalt 5 bommar (de andra var på 3 bommar vardera). Sedan hade vi två plastbockar som låg på lägsta höjd på voltspår och dessa skulle vi ta i galopp.
 
Jag hade inte travat eller galopperat över bommar sedan jag trillade av i december men det gick super. Kändes precis som vanligt i traven men det var nervöst när jag skulle galoppera över de  två bockarna. Blev väldigt osäker när jag skulle galoppera över bockarna men jag intnalade mig att bara följa med för hästen klarar detta galant. Självklart gjorde Valle det också.
 
Efter en stund höjdes bockarna  och då kändes det för högt och då frågade jag instruktören när vi var klara med övningen  om hon kunde sänka till mig så jag kunde komma på den. Jag är supernöjd!!
 
Nästa vecka är det hoppning....
 
Jag och Valle in action
 
 

Kommentera här: