Stallvärdspass Onsdag 3 september Dressyr - Valle

Även Valle var en otippad häst då det var hästbyte och jag satt kvar på honom....

Detta var hans tredje lektion på raken men hade fått ”vila” lite passet innan då det är en H1:a som rider.

 

Jag blev ombedd att hämta ny sadelgjord till Valle då hans nuvarande var för lång och när jag hade bytt gjord på honom och sadlat om, satt jag upp utan att kika på hackamoret som sedan visade sig att det satt ca 3 hål för löst.

 

Passets huvudövning var skänkelvikningar utefter långsidorna och Valle började strunta i mig där uppe på ryggen och det var ju inte så konstigt när hackamoret satt så löst.... Jag försökte göra halvhalt på halvhalt och det var liksom ingen ”hemma” i andra sidan av tygeln..... Fick honom ändå i bra form och lyssnade ändå ganska bra när det inte var skänkelvikningar. Trevlig i alla gångarter mm.

 

Nöjd med honom på detta passet men lite småirriterad på mig själv att jag inte kollade hackamoret innan uppsittning.

 
 

Jag och Valle in action!

 
 

Kommentera här: