Stallvärdspass onsdag 17 september - Markarbete - Alonzo

Kollade Horsemanager innan jag ens slutade jobbet och då stod det att jag skulle rida Creon på kvällens pass men när jag kom till ridhuset och skulle checka in, fick jag se att jag skulle ha Alonzo. Det är en av mina favoriter på ridskolan och tyvärr så får jag inte honom särskilt ofta så nu fick jag verkligen kolla både 2 och 3 gånger extra att det verkligen var han så att jag inte sett på fel rad men det var honom och jag blev lycklig då jag älskar den hästen.

 

Blev oxå vikarie på detta passet då ordinarie instruktör var sjuk och då var det ridhuschefen som hade lektionerna. Gick bra det oxå.

 

Markarbete stod på schemat och då hade det lagts ut 3 galoppbommar på volt där vi skulle först trava och sedan galoppera över. Gick bra i traven men ganska fort i galoppen. Kände att jag inte hade full kontroll på honom på volten men fick beröm i alla fall.

 

Sedan skulle vi komma i galopp på 3 bommar på långsidan, där avståndet var 5 galoppsprång mellan varje bom. När jag kommer på övningen så galopperar vi över första bommen, 1, 2, 3, 4, 5, 6 ,7 galoppsprång blev det till bom nr 2 och till sista räknade jag inte men jag fick säkerligen in 6 eller kanske 7 där oxå. Fick beröm för att jag kunde korta honom (Alonzo) så mycket.

 

Därefter ”rullade” det på alla kom på övningen i både höger och vänster varv. Efter en stund höjdes bommarna upp lite grann och vi fortsatte galoppera över dom och jag låg på runt 6 galoppsprång varje gång.

 

Är väldigt nöjd med detta passet då den största överraskningen var att jag fick rida min absoluta favorit....

 

 

 

Kommentera här: