Stallvärdspass onsdag 15 oktober - Dressyr - Jonna

Hade önskat Jonna till detta passet då jag ska tävla henne på söndag i LB:1
 
På programmet stod det Bogen in och tagen bakdel och pga en miss i Horsemanager var vi 11 elever den här lektionen som vi dessutom hade vikarie då vår ordinarie var på utbildning.
 
Jonna kändes på det stora hela bra och var väl inte sugen på att ställa sig i innersidan i början av passet men blev bättre mot slutet. Sedan att hon har en halkig sadel gör ju inte saken lättare...
 
Vi skulle som sagt rida bogen in och tagen bakdel på volterna och det är ju inte det lättaste. Jag brukar inte göra det särskilt ofta och då fick jag heller inte igenom ställningen ordentligt. Blev dock mycket bättre sen när vi skulle göra det på långsidorna.
 
I slutet av passet fick jag henne kalasfin och då håller jag bara tygelns vikt i handen och hästen går super i sin form och tuggar nöjt på sitt bett.
 
Är nöjd med henne det här passet och redan innan jag satt av för att ta in henne i stallet hade jag planen för framridningen klar till på söndag.
 
 
 

Kommentera här: