Extra stallvärdspass lördag 11 oktober + motion av Topsy

När jag varit i stallet en stund så kommer plötsligt Salvador in i stallet mitt under lektionen. Visade sig att han inte mådde så bra. Till morgondagens hopptävling har jag då fått byta häst till Valle.

 

Stallvärdstjänst fram till 12 och sedan gick jag iväg för att äta lunch. Sista ponnygruppen och storhästgruppen klarar sig själva efteråt.

 

Sedan var det dags för samling för alla stallvärdarna kl 13 och därefter blev det en liten ridtur på ca 40 min med skritt, trav, bommar och skänkelvikningar på Valle. Blev sedan en fikastund med gänget men innan jag anslöt mig till gruppen vid fikabordet passade jag på att ta in Topsy från hagen.

 

Efter fikamyset åter ner till stallet och "klä på" Topsy med sadel och träns. Därefter ut på mellangården och jag satt upp.

 

Red ner till paddocken för ett litet ridpass där. Får ju lixom passa på att rida ute medans vädret tillåter det. Idag var det hur skönt som helst ute och man blev faktiskt lite varm av att bara vara i solen.... Man kunde liksom inte tro att det var 11 oktober......

 

Topsy kändes bra under passet men hon är ju rolig. När jag skulle in på den lilla delen av paddocken, efter att vi skrittat bort till gamla bron och vänt, så fick hon för sig att NÄ!, dit ska jag inte!!! och hon börjar backa och krångla men efter många om och men så ger hon sig och går in där jag vill. När jag sedan skulle skritta av henne så tänkte jag ta en sväng till bron igen och vända och halvvägs så började hon krångla igen men jag fick henne dit jag ville efter många om och men....

 

När jag ställt in Topsy var det dags att bygga banan för morgondagens klubbbtävling där jag ska tävla Valle som först var Salvador. Valle är ingen dum ersättning men jag är så j-kla osäker på oxrarna men det är "bara" att ta mantag och driva framåt.....

 

Avslutar detta inlägg med bilder på de hästar som är omnämda.

 

Valle...

 
Salvador
 
 
och så Topsy som jag red utomhus.....
 
 
 

Kommentera här: