Torsdag 13 november – Markarbete – Räbell

Har ikväll ridit stallvärdspass på Räbell som jag egentligen inte ska rida pga mina ryggproblem men idag var det markarbete så då är det okej.


Efter sedvanlig framridning i alla gångarter var det dags för travbommar. Utefter hela läktarlångsidan var det inte mindre än TRE serier och först var det en serie med kort avstånd och sedan med långt avstånd för att i den sista serien ha "normalt" avstånd. Räbell är ju väldigt lätt att korta så det var inga problem att komma kort in på den korta serien men det blev lite knivigare när vi fick den korta serien i slutet. Då skulle man ta tillbaka hästen efter att ha varit på serien med det långa avståndet.


När vi hade pausat lite grann efter detta skulle vi gå över till andra sidan och döm om min förvåning att det var bockar på högsta nivån. Instruktören som vi har på den här lektionen brukar inte ha den här "typen" av markarbete så då tog jag ingen väst på mig. Första och andra gången jag kom på dom så kändes det ganska osäkert då jag allra helst har väst på mig när vi skuttar över dessa bockar. De är inte höga men det känns tryggare för mig med den på. Men, men, det var nu bara att gilla läget och "tuta och köra"!


De två sista gångerna jag kom på dessa bockar kändes det så bra att jag till och med kunde börja släppa manen lite grann och jag ville bara ”hoppa” mer och mer.....


Väldigt nöjd med detta passet eftersom jag bara har "hoppat" Räbell endast en eller max 2 gånger tidigare....

 

 

Kommentera här: