Tisdag 4 november – Markarbete – Jonna

Då var man hemma igen efter ridpasset. Hade hoppats på att få Salvador men fick Jonna. Jaja, det får väl gå det oxå. Efter sedvanlig framridning i alla gångarter så var det dax för lektionens huvudövning och det var dels travbommar på medellinjen i två serier, en med kort avstånd och en med lite längre avstånd och Jonna är så markbunden att hon mer eller mindre snubblar över alla bommarna.... Säger "klonk, klonk, klonk" så fort hon är över serierna. Gick dock bättre över galoppbommarna där hon i de första serierna klonkade i några gånger men sen kunde hon ta sig över bommarna utan att slå i en enda. Dessa bommar låg på böjt spår i två hörnpasseringar snett emot varandra.

 

Jonna kändes ändå bra idag och instruktören tyckte att jag får bra tempo på henne, vilket inte alltid är så lätt på henne. I början av passet skulle jag öka traven och då lyssnade hon så bra att hon gick in i galopp istället.... hihi
Arbetet med travbommarna var nästintill pinsamt då hon slog i så mycket men hon tog igen det på galoppbommarna där hon till och med kändes så fin att jag avbröt övningen lite tidigare än de andra i gruppen. Det kändes riktigt kul att rida idag då jag i lördags inte trodde att jag skulle kunna rida alls idag....

 

 

 

Kommentera här: