Tisdag 18 november Ordinarie pass – Dressyr, Alonzo

Hade till detta pass önskat en mjuk häst att sitta på då min rygg inte är i bästa form just nu. Blev då tilldelad Alonzo.

 

Det stod skänkelvikningar på dagens program och han är helt ljuvlig att rida just skänkelvikningar på då han lyssnar väldigt bra på sidförande skänkel. Fick till ett bra pass där han iaf för vänster skänkel ”flöt” iväg. Det räckte med att jag tänkte skänkelvikning och la på vänster lite försiktigt så flyttade han på sig direkt, ljuvlig känsla!

 

När jag sedan skulle göra skänkelvikningarna för höger skänkel ville han inte lyssna lika bra så då fick jag ”knacka” till honom lite grann och då ”pep” han iväg några steg.

 

I övrigt så kändes han jättefin och i slutet av passet gick han även i trevlig form. Han kändes så bra då att jag var rejält sugen på att rida en båge utefter långsidan i galopp då jag når upp till medellinjen innan jag vänder ut på fyrkantsspåret igen. Tyvärr så kan man inte få göra allt som man vill på lektionerna.....

 

 

Kommentera här: