Stallvärdspass torsdag 23 oktober – Hoppning – Salvador

Hade önskat Salvis (Salvador) till den här lektionen och fick honom Var sketnervös innan passet och ju närmare passet tiden gick desto mer nervös blev jag och jag vet inte ens varför.....


Upp på Salvis och framridning i alla gångarter innan vi i 3 olika grupper hoppade fram på två plastbockar på stora mittvolten och där för min del så kändes det inte alls bra. Många språng var jag inte med alls så jag var inte alls sugen på att ens fortsätta hoppa på lektionen. Instruktören och de andra i gruppen började peppa mig medan tårarna började rinna.....


Dagens övning var kryss (sax) - oxer - kryss (sax) och jag kände att mina hjärnspöken hade satt en rejäl knut i skallen på mig och la in en tvärnit.


Bestämde mig dock för att ta första saxen och sen vika av höger på en volt. Kände dock att han ( Salvador ) sög tag i oxern och ville hoppa den men lilla fega jag styrde bort ifrån den..... Bättre att göra så än att inte hoppa alls som jag tänkte först. Hade till och med en fundering på att hoppa av och ta in hästen men instruktören fick mig som sagt på bättre tankar.


De flesta språng jag hann med på den här lilla saxen kändes det ändå bra men jag vågade inte fortsätta fram till oxern. Innerst inne visste jag att detta fixar jag (och hästen) men hjärnspökena sa STOPP!


Tack alla för ert stöd och support. Det är ju som sagt inte lätt när det "knyter sig" i skallen.

 

Kommentera här: