Stallvärdspass torsdag 20 november – Hoppning – Räbell

Kände mig inte ett dugg motiverad för varken hoppning eller rida överhuvudtaget och det berodde dels på att jag hade ett kanonpass med Alonzo igår och att vi har en lampa på jobbet som är på väg att gå sönder så jag fick känning av min epilepsi. Ville då inte hoppa för stora hinder ifall jag skulle få anfall i språnget. Hoppade lite bockar och en sax istället. Hade egentligen velat hoppat det andra oxå men, men..... Tog det säkra före det osäkra och tog det lugnt på det här passet.

 

Först skulle vi hoppa en studs på 3 bockar som jag var med på och det gick kalas. Sedan var det en rak linje på räcke - oxer som jag avstod. 5 galoppsprång tror jag det var emellan där. Sedan bockarna igen och vidare på oxern. (Här tog jag bara bockarna). Därefter skulle de andra hoppa räcke - räcke på böjt spår och där nöjde jag med att ta ett räcke som jag begärt om till en sax. Sedan var det dags att avsluta hästarna. Som jag sa till några i gruppen: "- Jag fick inte ett enda dåligt språng idag!" och var egentligen nöjd med jag kunde prestera idag då jag inte var på topp.

 

 

Kommentera här: