Torsdagspasset 21 mars - Alonzo

Känns lite som jag fastnat på Alonzo men det gör absolut ingenting då han är så ljuvligt underbar att rida!
 
Detta passet hade vi vikarie då ordinarie var ute på resa med en klas från ridgymnasiet.
 
Redan från början av detta passet så kändes det att Alonzo bet sig fast i högertygeln och då tog jag tag i den ordentligt en enda gång. Okej, sa han, jag ska inte bita fast där mer och då blev han bara ännu bättre att rida. Hans högergalopp som vanligen inte är så bra när han biter sig fast, blev nu lika ljuvlig som vänstergaloppen och jag satt bara och njöt.....
 
Dagens huvudövning var att vi skulle i ex höger varv rida halva långsidan i bogen in och sedan volt och därefter resten av långsidan i tagen bakdel. Detta i trav och sedan efter hörnpassering ner i skritt och mitt på kortsidan galopp. Galoppera långsidan på båge så att det blir förvänd galopp. Bågen skulle göras ända upp till medellinjen, vilket egentligen är ganska svårt men med Alonzo gick det bra. Det var någon enstaka som inte blev bra och resten av gångerna kändes det nästintill perfekt. 
 
Jag är såå nöjd med honom detta passet och njuter av det än!
 
 

Kommentera här: