Torsdagspass 27 mars - Alonzo

Eftersom att Alonzo kändes så kanonfin förra torsdagspasset så hade jag frågat min instruktör om jag kunde få honom igen och det var helt okej. :)
 
På detta passet hade han bitit sig fast i högertygeln igen men jag kunde inte "få loss" detta den här gången men han kändes ändå helt okej att rida. 
 
Det största problemet jag hade på detta passet var mitt onda högerknä som gjorde att jag inte kunde skänkla på ordentligt.
 
Dagens huvudövning var att vi skulle rida bogen in utefter båda långsidorna. Vi började i skritt och avslutade i galopp. I slutet av passet skulle vi även rida lite tagen bakdel och det var ju då jobbigast i vänster varv då man skulle peta in baken innanför spåret med hjälp av.... ja just det..... höger skänkel... aj som *** sedan så krampade även vadmuskeln i detta så det gjorde ju inte saken bättre.... 
 
 
Eftersom att jag har kommit igång med hoppningen igen och det känns roligt så har jag bestämt mig för att byta ridgrupp men har dock inte bestämt om jag ska rida mina stallvärdspass i denna grupp fortsättningsvis men det får tiden utvisa....
 
Alonzo när jag red honom allra första gången.... :) 
 

Kommentera här: